Notebookcheck

NVIDIA GeForce GT 130M

NVIDIA GeForce GT 130M

GeForce GT 130M, GeForce 9650M GT’nin saat hızı arttırılmış ve biraz daha düşük TDP değerine sahip (9600M GT ile aynı seviyelerde) versiyonu. Performans kullanılan belleğe göre (DDR3 1066 MHz ve DDR 600 MHz’ye kadar) değişmekte. PhysX sadece SLI konfigrasyonunda desteklenmekte.

GeForce GT 130M, teknik olarak GeForce 9650M GT’nin saat hızı arttırılmış ve biraz daha düşük güç tüketimine sahip versiyonu. 55nm teknolojisi ile üretilmiş olup güç tüketimi 65nm ile üretlien 9600M GT ile benzer. 9600M GT gibi PureVideo HD video işlemcisi (VP3) ve HybridPower desteği mevcut.

9100M G dahili grafik kartı ile kullanıldığında GT 130M Hybrid-SLI (sadece HybridPower) desteklemekte. HybridPower, dahili ve harici grafik kartları arasında seçim/değişiklik yapılmasına olanak sağlayan bir teknoloji. Eğer performans veya batarya kullanım süresine ihtiyaç varsa değişim yapılabilmekte. Bu sadece Windows Vistada çalışmakta. Şu ana kadar kullanıcının grafik kartları arasında değişimi bir araç kullanarak sağlaması gerekmekteydi, Nvidia ilerde bunu otomatik olarak gerçekleştirmek niyetinde. GeForceBoost bu kartlarda desteklenmemekte çünkü elde edilecek bir performans artışı söz konusu değil.

9600M GT de olduğu gibi GT 130M 32 adet grafik işlemlerini yerine getiren stream işlemciye sahip.

GT 130M’in performansı 9650M GS’ye yakın değerlerde. Bu yüzden GTA 4 ve Crysis gibi oyunlar yüksek detaylarda oynanamamakta. Ama fazla performans gerektirmeyen oyunlar yüksek detaylarda akıcı bir şekilde oynanabilir.

PyhsX sadece iki adet GeForce GT 130M SLI modunda çalıştığında (bir GPU PyhsX için kullanılıyor) desteklenmekte. Bunun sebebi 130M’in hem grafik hem de PhysX için işlem yapabilecek kadar güçlü olmamasından kaynaklanmakta.

Masaüstü kartlarla kıyaslanıldığında GT 130M’in GeForce 9500GT yada GT 120 (yine G96 çekirdeğinde üretilmiş bir kart) ile benzer olduğu söylenebilir. Masaüstü GeForce 130 daha geniş bir memory bus’a ve daha çok pipeline’a sahip.

ÜreticiNVIDIA
GeForce GT 100M Seri
GeForce GT 130M 32 @ 600 MHz128 Bit @ 1066 MHz
GeForce GT 120M 32 @ 500 MHz128 Bit @ 1000 MHz
Kod adıN10P-GE1
MimariG9x
Pipelines32 - birleştirilmiş
Çekirdek Hızı600 MHz
Shader Hızı1400 MHz
Bellek Hızı1066 MHz
Memory Bus genişliği128 Bit
Bellek türüGDDR2, GDDR3
Max. Belek Boyutu1024 MB
Paylaşımlı bellekhayır
DirectXDirectX 10, Shader 4.0
Transistör sayısı314 milyon
teknoloji55 nm
ÖzelliklerOpenGL 2.1, 7.1 Sound über HDMI (wenn vom Hersteller unterstützt), PCI-E 2.0, 600 MHz Speichertaktung bei GDDR2, 1066 MHz bei GDDR3, PureVideo HD Technologie (VP3), Hybrid SLI mit HybridPower (mit aktuellen nVidia Chipsätzen), PhysX (als zweite Grafikkarte im SLI Verbund), HDMI bis 1920x1200, Displayport theoretisch (wenn vom NB Hersteller unterstützt) bis 2560x1600
Notebook Boyutuorta boyutlu
Duyurulma Tarihi08.01.2009
Üreticinin sayfasına githttp://www.nvidia.com/object/product_gef...

benchmarklar

3DMark Vantage
P Result 1280x1024 +
P GPU no PhysX 1280x1024 +
3DMark 2001SE - Standard 1024x768
min: 20959     avg: 26050.2     median: 26293 (27%)     max: 29892 Points
3DMark 03 - Standard 1024x768
min: 15171     avg: 16538     median: 15701.5 (8%)     max: 18722 Points
3DMark 05 - Standard 1024x768
min: 9692     avg: 10417.3     median: 10001 (21%)     max: 11836 Points
3DMark 06 Standard 1280x1024 +
SPEC Viewperf 10.0 - 3ds Max 1280x1024
5.8 fps (12%)
SPEC Viewperf 10.0 - Catia 1280x1024
6.2 fps (13%)
SPEC Viewperf 10.0 - EnSight 1280x1024
12 fps (25%)
SPEC Viewperf 10.0 - Maya 1280x1024
20.6 fps (11%)
SPEC Viewperf 10.0 - Pro/Engeneer 1280x1024
7.8 fps (15%)
SPEC Viewperf 10.0 - SolidWorks 1280x1024
14.1 fps (21%)
SPEC Viewperf 10.0 - UGS Teamcenter 1280x1024
3.1 fps (8%)
SPEC Viewperf 10.0 - UGS NX 1280x1024
4.9 fps (10%)
Windows Vista Experience Index - GPU Games
min: 3.8     avg: 4.7     median: 4.7 (68%)     max: 5.5 Points
Windows Vista Experience Index - GPU
min: 4.1     avg: 5     median: 5 (74%)     max: 5.9 Points
Cinebench R10 Shading 32Bit +
- Bu grafik kartı için benchmark aralıkları
- Bu grafik kartı için ortalama benchmark değerleri
* Smaller numbers mean a higher performance

Oyun Benchmarkları

Aşağıdaki testler laptop incelemelerimizden ortaya çıkmaktadır. Performans kullanılan grafik kartı belleğine, saat hızına, işlemci, sistem ayarları, sürücüler ve işletim sistemine göre değişir. Bu yüzden sonuçların bu grafik kartına sahip tüm laptopları karşılaması beklenmemelidir.

Anno 1404

Anno 1404

2009
F.E.A.R. 2

F.E.A.R. 2

2009
düşük 800x600
100.4 124.2 ~ 112 fps    + Karşılaştır
orta 1024x768
40.3 43.4 ~ 42 fps    + Karşılaştır
yüksek 1280x1024
21 27.5 ~ 24 fps    + Karşılaştır
» test edilen tüm laptoplarda orta detaylarında oynanabilir.
GTA IV - Grand Theft Auto

GTA IV - Grand Theft Auto

2008
düşük 800x600
38.1  fps    + Karşılaştır
orta 1024x768
26.1  fps    + Karşılaştır
» test edilen tüm laptoplarda düşük detaylarında oynanabilir.
Left 4 Dead

Left 4 Dead

2008
düşük 640x480
98.8  fps    + Karşılaştır
yüksek 1024x768
63  fps    + Karşılaştır
» test edilen tüm laptoplarda yüksek detaylarında oynanabilir.
Racedriver: GRID

Racedriver: GRID

2008
düşük 800x600
65.9 74.6 ~ 70 fps    + Karşılaştır
orta 1024x768
40.5 41.6 ~ 41 fps    + Karşılaştır
yüksek 1280x1024
21.6 23.3 ~ 22 fps    + Karşılaştır
» test edilen tüm laptoplarda orta detaylarında oynanabilir.
Call of Duty 4 - Modern Warfare

Call of Duty 4 - Modern Warfare

2007
düşük 800x600
132.6 229.4 ~ 181 fps    + Karşılaştır
orta 1024x768
48.9 84.3 ~ 67 fps    + Karşılaştır
yüksek 1280x1024
25 37.3 ~ 31 fps    + Karşılaştır
» test edilen tüm laptoplarda orta detaylarında oynanabilir.
Supreme Commander - FA Bench

Supreme Commander - FA Bench

2007
Crysis - GPU Benchmark

Crysis - GPU Benchmark

2007
düşük 1024x768
51.2 51.3 61.1 79.6 ~ 61 fps    + Karşılaştır
orta 1024x768
29 31.4 34 34.4 ~ 32 fps    + Karşılaştır
yüksek 1024x768
18 18.8 18.9 19.1 ~ 19 fps    + Karşılaştır
» test edilen tüm laptoplarda düşük detaylarında oynanabilir.
Additional Benchmarks
Low 0xAF 0xAA 1280x800
43.3
Medium 0xAF 0xAA 1280x800
24
High 1280x800
14.7
High 800x600
24.3
24.7
Low 0xAF 0xAA 800x600
53.8
54
60.8
Med 0xAF 0xAA 800x600
36.8
37.4
40.7
High 0xAF 0xAA 800x600
25.2
Low 1366x768
42.7
Medium 1366x768
24.7
High 1366x768
14.7
Very High 1024x768
10.6
9.5
Crysis - CPU Benchmark

Crysis - CPU Benchmark

2007
düşük 1024x768
47.9 52.7 67.2 74 ~ 60 fps    + Karşılaştır
orta 1024x768
29.7 29.8 32 32.8 ~ 31 fps    + Karşılaştır
yüksek 1024x768
16.4 16.9 17.2 17.7 ~ 17 fps    + Karşılaştır
» test edilen tüm laptoplarda düşük detaylarında oynanabilir.
Additional Benchmarks
Low 0xAF 0xAA 1280x800
43.7
Medium 0xAF 0xAA 1280x800
24.3
High 0xAF 0xAA 1280x800
14
Med 0xAF 0xAA 800x600
36.6
35
38.3
Low 0xAF 0xAA 800x600
57.7
56.6
69.9
High 0xAF 0xAA 800x600
22.4
23
22.5
Low 1366x768
44.1
Medium 1366x768
24
High 1366x768
14.1
Very High 1024x768
9.7
8.7
World in Conflict - Benchmark

World in Conflict - Benchmark

2007
Half Life 2 - Lost Coast Benchmark

Half Life 2 - Lost Coast Benchmark

2005
yüksek 1024x768
125.6  fps    + Karşılaştır
» test edilen tüm laptoplarda yüksek detaylarında oynanabilir.
F.E.A.R.

F.E.A.R.

2005
düşük 640x480
253 417 ~ 335 fps    + Karşılaştır
orta 800x600
8 187 ~ 98 fps    + Karşılaştır
yüksek 1024x768
8 65 ~ 37 fps    + Karşılaştır
» test edilen laptopların çoğunda yüksek detaylarında oynanabilir.
Quake 4

Quake 4

2005
düşük 640x480
62.2  fps    + Karşılaştır